به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی ؛ علی عابدزاده اظهار داشت :همه فرآیندهای بین المللی هواپیمایی تجاری و غیر نظامی در دنیا از طریق سازمان ایکائو وابسته با سازمان ملل متحد پیگیری و اجرا می شود و ایران هم عضو این سازمان جهانی است که ایکائو از ما درخواست کرد تا با کشور قطر همکاری کنیم که موافقت شد.
وی ادامه داد : هدف بنیادین ما رضایت مشتری و مسافران و افزایش دامنه انتخاب انهاست و شرکت های هواپیمایی موظفند بلیت ها را به راحتی در اختیار مردم قرار دهند و بلیت های ارزان در ایام کم مشتری و کم مسافر ارائه می شود.
عابدزاده گفت: نرخ بلیت همه مسیرها آزادسازی شده است و مردم می توانند آنلاین از ایرلاین ها شکایت کنند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت : آیین نامه حقوق مسافران برای اولین بار تهیه و اعمال شده است و.همه تلاش سازمان برای شفاف سازی قوانین و حقوق مردم است و مردم نیز روز به روز بیشتر با حقوق خود آشنا می شوند.
آیین نامه حقوق مسافر در حال اجراست و سازوکار جدیدی هم در سایت سازمان هواپیمایی ایجاد کردیم که مردم می توانند به صورت آنلاین از ایرلاین ها به این سازمان شکایت کنند؛ ما نیز از آنها توضیح می خواهیم و شرکت های هواپیمایی موظفند به مردم پاسخگو باشند. اگر لازم باشد اخطار می دهیم.